VERTEL: WIE HEEFT DE MAAS MEISJES VERZONNEN?
“Eerlijk: dat weten we niet meer. Het was midden in de coronaperiode. We kennen elkaar door werk, maar daarbuiten hadden we veel tijd over. Je kon bijna niks. Daarom wandelden we veel en sparden we over ideeën. Het was een manier om onze creativiteit kwijt te kunnen. Zo is het idee van een kanaal ontstaan. Om mensen in onze omgeving te inspireren met wat wél kon. Binnen een week stond het.”
HADDEN JULLIE OOIT VERWACHT DAT HET ZO GROOT ZOU WORDEN?
“Absoluut niet. Daar hebben we ook geen seconde over nagedacht. We vonden het gewoon heel leuk om te doen. Wel namen we het vanaf dag één serieus. We gingen naar zaken die we tof vonden, maakten foto’s en filmpjes, en postten het. Puur uit eigen interesse. Maar het aantal volgers groeide en na een paar maanden werden we benaderd door bedrijven.”
“En nog steeds. Rotterdamse ondernemers weten ons kanaal goed te vinden. We focussen ons vooral op food, health en lifestyle. Ook hebben we sinds een paar maanden een eigen website. Hier delen we blogs en routes op. Zo hopen we snel de 5.000 volgers aan te tikken.
VERDIENEN JULLIE HIER OOK AAN?
“Nog niet. We willen eerst uitzoeken hoe we ons met z’n vieren het beste kunnen inschrijven bij de KvK. Sowieso zijn we pas net over de 3.000 volgers heen. Daarvoor was het nog niet interessant genoeg voor bedrijven.”
“Voor nu werken we er nog allemaal fulltime naast. Dat moet ook wel, voor het stukje zekerheid. Daarom is het fijn dat we het met z’n vieren doen. Alleen hadden we het nooit gered qua tijd. We werken vooral ’s avonds en in het weekend aan de Maas Meisjes. Maar dat betekent wel dat we eventuele winst ook delen. De droom is om het later parttime te kunnen doen, met een parttimebaan erbij.”
ONZE GENERATIE HEEFT DE AMBITIE OM ERGENS VOOR TE GAAN.
HOE GAAN JULLIE WERKGEVERS HIER MEE OM?
“Heel goed, gelukkig. Wel kwamen we bij het solliciteren soms wat mindere reacties tegen. Bedrijven die het lastig vonden dat we er iets naast hebben. Ze waren bang dat de focus dan bij ons bedrijf ligt. Terwijl, als we volledig hadden willen ondernemen, hadden we dat wel gedaan. Zij zien het als obstakel, terwijl het een pluspunt is.”
“Onze generatie heeft dat sowieso: die ambitie om ergens voor te gaan. Gewoon te proberen. Werkt het niet, dan werkt het niet. Die ontdekkingstocht hoort bij het leven, toch? En daar leer je ook weer van. Juist die mindset is een meerwaarde voor elk bedrijf.”